Inredningsfotografering i världsklass

Att fotografera utomhus bjuder på en mängd fotoobjekt men inomhus är det mer begränsat. Jag har upptäckt att det finns en del kurser inom inredningsdesign. Då jag nyligen tittade efter en del badrumsinredning hos Dåderman var det verkligen aktuellt. Det är alltid spännande att utveckla sitt fotograferande och det här är ett nytt område för mig. Visste ni förresten att en av världens mest kända inredningsfotografer är svenska och heter Pia Ulin? Hon har arbetat utomlands, bland annat i New York och hon är känd för sin nordiska stil och att arbeta med naturligt ljus för att skapa kontraster. Numera har hon flyttat hem till Sverige igen. Hon har medverkat i en av mina favoritpoddar, Inredningspodden, så lyssna där om ni är intresserade av att veta mer. Jag inspireras verkligen av hennes bilder och hennes sätt att arbeta. Bilderna ser enkla ut men det ligger mycket arbete bakom att få ljuset rätt, speciellt när man inte tillför extra lampor och annan ljusteknik. Förhoppningsvis blir det en kurs för mig framöver och jag har redan börjat träna hemma hos mig själv och mina vänner.

Rum i nordisk design

Lämna en kommentar