En ny kamerastabilisator

Jag har länge funderat på att köpa en kamerastabilisator eftersom det gör så mycket för bilden eller filmen. Jag personligen tror att jag har mer nytta av en kamerastabilisator när det gäller filmklipp vilket jag inte så ofta gör. Prisklassen på riktigt bra kamerastabilisator varierar kraftigt men du får räkna med minst 2000 kronor och sedan kan de gå upp till 10 000 beroende på olika funktioner. Jag tog ett smslån online då jag köpte min stabilisator men det var för jag behövde den snabbt. Jag fick ett annorlunda fotouppdrag av en kompis, nämligen att göra en Youtube-film av en fotbollsklubb. Det är alltså hennes son på nio år som spelar. Jag har tidigare bara använt fasta stativ så det ska bli spännande att pröva den här. Jag kanske ska tillägga att med de flesta stabilisatorer så går det att använda ett flertal olika kameror. Du kan exempelvis fästa din mobil i den om du vill filma då du cyklar.

Lämna en kommentar